Topul celor mai vizibili candidați la prezidențiale în mediul online, în ultima săptămână, este prezentat de Informat.ro, în urma unei analize realizate cu ajutorul NewsVibe. Pe ce loc se află Călin Georgescu?
Cum arată topul celor mai vizibili candidați la prezidențiale în online
Așa cum era de așteptat, candidatul independent Călin Georgescu a continuat, în ultimele zile, să-și mențină prima poziție în acest clasament, așa cum arată datele NewsVibe, platformă de monitorizare și analiză online cu suport AI și machine learning.
Analiza publicată de Informat.ro relevă că ierarhia dezvăluită în intervalul anterior este aceeași, dar mențiunile despre unii dintre candidați, în sursele online, au înregistrat o scădere. Astfel, Călin Georgescu s-a clasat pe primul loc, cu 2.295 de mențiuni în spațiul online, în ultima săptămână.
Pe locul doi se clasează Crin Antonescu (377), care însă a înregistrat de cinci ori mai puține mențiuni online față de săptămâna precedentă. El este urmat la distanță mică de Nicușor Dan, cu 342 de mențiuni, lupta fiind strânsă între cei doi politicieni. Pe locul patru se află Elena Lasconi (286 de mențiuni).
Datele arată că, în ultima săptămână, nu a existat nici măcar o zi în care Călin Georgescu să nu fi înregistrat mai multe referiri în online decât rivalii săi politici. De altfel, diferențele au fost majore în fiecare zi.
De exemplu, pe 16 ianuarie, în sursele online au apărut 437 de mențiuni cu referire la Georgescu, în timp ce următoarea clasată, Elena Lasconi, a avut de aproape 10 ori mai puține mențiuni, și anume 49. În aceeași zi, despre Crin Antonescu au existat 30 de mențiuni.
Și în ceea ce privește nivelul impactului s-a constatat o „influența masivă și constantă a lui Călin Georgescu”, arată Informat. Pe de altă parte, deși Nicușor Dan a înregistrat un nivel scăzut de mențiuni, el s-a bucurat de atenția unor surse de impact ridicat, în ultima săptămână.
Sursele online care au menționat cel mai des numele celor patru candidați
Mai exact, pe 14 ianuarie, Nicușor Dan a beneficiat de un impact ridicat după declarațiile sale privind reorganizarea administrativă a Capitalei. Același lucru s-a întâmplat pe 17 ianuarie, în urma unei apariții la o emisiune televizată.
„Dacă în analiza anterioară Georgescu obținea jumătate din volumul total de mențiuni referitoare la toți cei 4 candidați, în săptămâna care a trecut el și-a zdrobit adversarii, ajungând la 70% din vizibilitatea cumulată a celor 4.
Elena Lasconi și Nicușor Dan au beneficiat de un spor de impact (comparativ cu ponderea la capitolul vizibilitate) datorat reflectării mesajelor lor în surse de impact ridicat, într-o măsură mai mare decât Crin Antonescu”, arată Informat.ro.
De altfel, datele obținute cu ajutorul NewsVibe dezvăluie că, în ceea ce privește vizibilitatea, Crin Antonescu a înregistrat o prăbușire față de intervalul anterior. Cele mai multe referiri la candidatul comun al coaliției de guvernare au fost constatate pe site-ul de știri PSNews.ro, în ultimele șapte zile.
Nicușor Dan a fost menționat cel mai des pe platformele stiripesurse.ro, B1TV și Evz.ro. De asemenea, stiripesurse.ro (site-ul de știri, cât și pagina de Facebook) a menționat cel mai mult numele Elenei Lasconi.
Spre deosebire de contracandidații săi, Călin Georgescu a fost menționat cel mai mult de pagina de Facebook Acasă în România, fiind urmată de website-ul Evz.ro și pagina de Facebook Capital.